Hoppning med L & L

Idag hoppade jag med Loppan och Ludde, dom var jätteduktiga båda 2.
Loppan var superduktig, i längden går det bättre för Loppan då hon springer innan hindret och tar sats. Ludde kan hoppa lika högt/långt från stillastående men man måste putta på honom hela tiden så jag tycker det är roligare att hoppa med Loppan. Jag tränade längd och använde typ 5 hinder så mobba inte mina bilder :P Hela hindret blev ungefär en meter. Jag tricktränade lite med Loppan också, körde snurra som vi inte gjort på jättelänge, puss, stegra osv. Testade äver hopp upp men hon hoppar bara upp med framtassarna, inte mer.

Har ju inte berättat det på den här bloggen så jag gör det nu:
Ludde är galen, han sprattlar hela tiden, blir rädd för allt och bits.
Vi bor nära arlanda så det kommer flygplan typ varannan minut och han blir lika rädd varje gång, han blir rädd för alla "nya" lukter. Han är rädd för korv och alla sorters djur. Kaninhanar är han inte så rädd för längre! :P

Om vi är med honom mycket så är det enda som förbättras att han biter mindre. Jag håller ju kvar honom när han sprattlar så han ska förstå att det inte tjänar något till men det blir inte bättre så jag börjar fundera på om han har ont.
Jag ska göra lite olika saker om dagarna, ta ut honom i koppel men vissa dagar får han gå i skogen, vissa dagar gräva, vissa dagar bara hoppa runt osv. Han är så arg så då kanske han blir lite gladare.

Jag har 2 filmer, en från trickträningen och en från hoppningen men om ni vill se dom så får det vara minst 3 kommentarer på det här inlägget, för jag tänker inte sitta i en timme och ladda upp dom utan att nån vill se. så kommentera! :)



En kompis skulle egentligen komma hit så jag tackade nej till alla andra eftersom jag redan tackat ja till henne, men nu kan hon tydligen inte komma "woops", så jag är inte irriterad alls, jag är superglad!

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0