Hur jag fick L & L

Hur jag fick Loppan och Ludde:

Min lillasyster och jag åkte till en uppfödning kallad "skruttans kaniner" det var redan innan bestämt att Maja skulle ha en tjej och jag en kille men när vi kom dit så gick Maja direkt fram till en bur och pekade på en liten lurvig grå kanin.
Uppfödaren gav henne den och hon satt med honom ett tag, jag blev då lite småsur på henne då det var från fel kull och en kille.
Men eftersom vi ville ha syskon så dom skulle fungera bra tillsammans så jag fick en liten svart hona i knät, jag blev helt kär! Vi tänkte titta lite på dom från den andra kullen som vi egentligen skulle köpt av men varken jag eller Maja tänkte släppa våra lurvbollar så det blev dom vi valde.
Vi tingade dom och sedan åkte vi hem.

En 2 veckor senare så var det en dag kvar tills dom skulle komma så jag sa till mamma att jag skulle gå ner och fixa klart buren men då började hon "nej men vi gör det efter majas ridning" "inte nu" "jag har några grejer kvar att köpa" jag fattade inte varför jag inte fick gå ner men jag gjorde det ändå, haha mamma sprang efter och när jag kom ner så ser jag något grått springa in i kaninhuset, jag vände mig om och "VAD VAR DET DÄR?"
Sedan satt jag där hela kvällen, innan skolan osv..
Mamma ville inte att vi skulle se dom eftersom Maja inte skulle vela gå på ridningen då :P
Hon hade hämtat dom en dag innan av någon anledning :)
Båda var ganska blyga men gosiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0